Udostępnij na mediach spłecznościowych i komunikatorach
1. Wyobraź sobie, jaki rodzaj sprzątania chcesz rozwijać w przyszłości
Wszyscy zaczynamy biznes z myślą o celu, ale gdy dni zamieniają się w miesiące, a miesiące w lata, często tracimy z oczu nasze cele i marzenia. Myśląc o rozwijaniu firmy sprzątającej, cofnij się wstecz i zastanów się. Twoim marzeniem mogą być zadowoleni klienci, pracownicy i szczęśliwi właściciele – taka konfiguracja, która zapewnia stabilność i satysfakcję dla wszystkich.
Ale jak urzeczywistnić ten sen? Zaczyna się od zdefiniowania idealnego Klienta.
2. Bądź człowiekiem i dziel się tym, co Cię wyróżnia
Na zatłoczonym rynku innowacyjność – wyróżnianie się jest kluczowe. Klienci chcą wiedzieć, co możesz dla nich zrobić, czego inne firmy sprzątające nie mogą. Zacznij od oceny konkurencji – co takiego wyjątkowego robią, nie tylko pod względem przekazu, ale także działań? Skorzystaj z Facebooka, opinii online i ustnych ust do słuchania, co rynek mówi o usługach konkurencji. Jakie potrzeby nie są zaspokajane? Z punktu widzenia świadczenia usług sprzątających może to wiązać się z położeniem większego nacisku na ekologiczne produkty czyszczące, elastyczne harmonogramy sprzątania (wieczory i weekendy) i tak dalej.
Wyraźnie komunikuj swoim klientom, czym się wyróżniasz, budując bardziej intymne relacje za pośrednictwem marketingu. Załóż bloga lub wysyłaj biuletyny z poradami dotyczącymi sprzątania (chcesz pokazać się jako ekspert w swojej dziedzinie) lub przedstaw swój zespół (biografie lub filmy – są świetne), aby Twoi klienci wiedzieli, z kim mają do czynienia. Przedstawianie tych informacji może pomóc potencjalnym klientom nawiązać z Tobą kontakt, co w przyszłości może prowadzić do lojalnych i stałych klientów.
3. Skoncentruj się na klientach na każdym etapie cyklu marketingowego
Wiele małych firm jest tak zaangażowanych w codzienne prowadzenie firmy, że rzadko cofają się i zastanawiają, jak marketing może pomóc im rozwinąć działalność. „Potrzebujesz planu działań marketingowych, abyś mógł wytyczyć ścieżkę, którą chcesz podążać” – opinia
Aby to zrobić, musisz zdefiniować cykl zakupowy swojej firmy sprzątającej. Prawdopodobnie masz potencjalnych klientów i klientów na każdym etapie cyklu rozwojowego – od świadomości (klienci wiedzą o Twojej firmie, ale nie są pewni, co masz do zaoferowania), poprzez odkrywanie i zaangażowanie (gdzie próbują dowiedzieć się więcej o tobie i podjąć działania, które mogą prowadzić do sprzedaży, ale nie musi), a nawet status poleconego (kiedy są z ciebie tak zadowoleni, chcą powiedzieć o tobie wszystkim).
Oczywiście istnieją inne możliwości pomiędzy nimi, ale chodzi o to, abyś miał plan skupiający się na klientach na każdym etapie cyklu rozwojowego. Chociaż niektóre narzędzia mogą być takie same, komunikaty i wezwania do działania mogą się różnić – możesz chcieć użyć kampanii marketingu bezpośredniego, aby skierować potencjalnych klientów do Twojej witryny, aby mogli dowiedzieć się więcej o Tobie, podczas gdy klienci są na etapie zaangażowania. może zaoferować kupon – rabaty jako zachętę do nawiązania współpracy
4. Zarabiaj więcej dzięki e-mailowi
Marketing e-mailowy nie jest już nowością… firmy wszelkiego rodzaju robią to od lat. Być może już to robisz, ale są szanse, że istnieją sposoby, aby zwiększyć przebieg kampanii. Jeśli nadal wysyłasz jeden biuletyn do wszystkich klientów, zamiast segmentować ich i dostosowywać kampanie według segmentów, możesz zacząć od jednego miejsca.
Jeśli jeszcze nie skonfigurowałeś zautomatyzowanych kampanii e-mailowych, dlaczego nie uczynić tego swoją kolejną inicjatywą marketingową i pozyskiwanie klientów? Automatyzacja poczty e-mail jest łatwiejsza, niż mogłoby się wydawać, i jest niezwykle skutecznym sposobem przekształcenia potencjalnego klienta w stałego klienta lub zaangażowania częściowego klienta w powtórne transakcje i zlecenia.
5.Pukaj do drzwi
Od restauracji po kościoły i gabinety lekarskie, sprzedaż bezpośrednia może być bardzo skuteczną strategią sprzedaży dla firm zajmujących się sprzątaniem i usługami porządkowymi – wyjaśnia „GRUPA VIP Cleaning and Security Services”, ekspert biznesowy. Oto, co ma do powiedzenia: „[Musisz] spędzać dużo czasu pukając do drzwi. Nigdy nie przestawaj szukać potencjalnych klientów. Możesz uzyskać wiele nazwisk i numerów telefonów (i adresów e-mail) właściwej osoby, z którą będziesz się później kontaktować… kiedy zatrzymasz się w budynku, aby zadzwonić, po prostu zapytaj, z kim można porozmawiać nap. dotyczących nocnych usług sprzątania, zbyt wiele razy ta kontynuacja się nie zdarza i szkoda, ponieważ ta bezpośrednia możliwość kontaktu jest twoją szansą w rozwoju biznesu.
6.Wyjdź przed Klientów bocznymi drzwiami
Nie pukaj tylko do drzwi nieruchomości komercyjnych ani nie dzwoń do klientów indywidualnych. Przejdź przed potencjalnymi klientami bocznymi drzwiami. W jaki sposób? Przedstaw swoją firmę sprzątającą agentom nieruchomości. Wielu profesjonalistów z branży nieruchomości oferuje swoim klientom bezpłatne usługi sprzątania w ramach sprzedaży domu… co może prowadzić do większego interesu. A co z budowniczymi domów? Wysyłają także ekipy sprzątające, gdy buduje się domy. Inwestuj w nowe listy mailingowe kupujących domy i wysyłaj raz w miesiącu materiały marketingu bezpośredniego do mieszkań o wyższych dochodach. Możesz również zawęzić wyszukiwanie do bardzo szczegółowych danych demograficznych i lokalizacyjnych.
7. Szukaj Więcej (i więcej)
Obecnie prawie na pewno istnieje wiele grup docelowych Klientów dla Twojej niszy biznesowej lub branży; po prostu musisz ich znaleźć! Spróbuj poszukać grup sieciowych dla swojej firmy, usług i lokalizacji na Facebooku.. Jeśli interesują Cię lokalne wydarzenia dla profesjonalistów i właścicieli firm takich jak Ty, to świetne miejsca na rozpoczęcie poszukiwań lokalnych wydarzeń biznesowych. Poza uczestnictwem w spotkaniach i wydarzeniach dla przedsiębiorców takich jak Ty, rozważ udział w wydarzeniach, które zaspokajają potrzeby wymarzonych klientów lub rynków docelowych. To świetny sposób, aby poznać więcej ludzi i dowiedzieć się, co sprawia, że klient jest zainteresowany… i jak go w perspektywie czasu przekonać.
8.Aktywnie buduj swoją reputację w Internecie
Internet to świetne narzędzie do rozpowszechniania informacji, ale warto też popracować nad marką offline. Kreując własny wizerunek i opinie do społeczności, aby budować rozpoznawalność marki zarówno w trybie offline, jak i online. „Rozwieś ulotki po całym mieście w miejscach, które będą widzieć klienci biznesowi. Szukaj tablic ogłoszeniowych w dużych biurowcach lub centrach handlowych albo zamieszczaj ulotki w kawiarniach w pobliżu biur klientów, dla których jesteś w stanie świadczyć serwis sprzątający jako profesjonalna firma sprzątająca z Krakowa. Użyj odważnego nagłówka, który wspomina o usługach sprzątania biur, domów, mieszkań i rozważ dołączenie kilku wizytówek do ulotki ”. Nie ignoruj wydarzeń społecznościowych i możliwości sponsorowania. Festiwale, targi i inne lokalne wydarzenia to świetny sposób na zaprezentowanie swojej firmy mieszkańcom i uczestnikom wydarzeń oraz pokazanie ducha społeczności nadając kierunek – ścieżkę rozwoju twojego biznesu – firmy sprzątającej.
9. Zacznij od przyjrzenia się swojej obecnej bazie klientów
Jeśli chcesz rozwijać swoją działalność sprzątającą, Twoja obecna baza klientów może Ci wiele powiedzieć o tym, dlaczego Twoja firma sprzątająca odniosła sukces, gdzie musi się rozwijać oraz na jakie cele i taktyki powinieneś poświęcić swój czas. Ta odrobina badań jest niezbędnym pierwszym krokiem do rozwoju, który pomoże ci powtórzyć swoje wygrane – sukcesy, zamiast przyjąć podejście rozproszone do wzrostu.
Zastanów się, skąd pochodzą Twoi obecni klienci. Jakie były główne źródła? Czy wynikało to z poleceń, z ust do ust, reklam? Która taktyka zadziałała najlepiej? Czy to model, który możesz powtórzyć?
10. Dowiedz się, czego szuka Twój klient
Przenieś badania klientów na wyższy poziom, budując obraz ich potrzeb i oczekiwań. Nigdy nie zakładaj, że Twoje plany rozwoju są zgodne z tym, czego chcą Twoi klienci, albo ryzykujesz skorzystanie z okazji rynkowej, która nie istnieje. Uzyskaj informacje zwrotne od obecnych, a nawet potencjalnych klientów, aby zobaczyć, czego szukają, wybierając i utrzymując usługę sprzątania. Nigdy nie chodzi tylko o cenę. Może to być niezawodność, jakość pracy, elastyczne harmonogramy, postępowanie pracowników i tak dalej. Branża w coraz większym stopniu zmierza w kierunku zielonych usług sprzątania – czy istnieje taka potrzeba na Twoim rynku? Następnie zastanów się, jak konkurencja wypada na tle tych potrzeb. Jak wypadają na tle Twojej firmy? Czy jest jakaś luka, którą możesz wypełnić?
11. Zatrzymaj się i pomyśl o swojej wizji biznesowej
Jeśli zajmujesz się biznesem od jakiegoś czasu, istnieje duża szansa, że codzienna „praca” związana z prowadzeniem firmy odwróciła Twoją uwagę od szerszych celów. Myśląc o rozwoju firmy, zastanów się, jak ma ona wyglądać. Chcesz przyjąć większych klientów? A może rozszerzyć działalność na inne witryny, kampusy lub lokalizacje, które mają Twoi obecni klienci? (Jest to owoc nisko wiszący i może być korzystny dla wszystkich, jeśli dodasz jakąś zachętę, taką jak rabat). Określ rodzaje firm, w które chcesz się zaangażować. Z drugiej strony, być może odniesiesz większy sukces w dywersyfikacji swojej oferty? Na przykład, czy możesz dodać do swoich usług mycie okien lub czyszczenie dywanów i wykładzin oraz sprzątanie domów i mieszkań z zadowalającym rabatem dla nowych Klientów? Twoja wizja pomoże pokierować strategiami rozwoju.
12. Zaplanuj swój marketing w czasie
Kiedy ostatnio widziałeś jakieś emocje związane z marketingiem lub budowaniem marki w firmie sprzątającej? Nie tak często, prawda? Gdy masz już wizję i strategię, pomyśl o swoim planie marketingowym. To da ci ścieżkę, którą możesz podążać, która pomoże ci rozwinąć działalność usług sprzątania. Twój plan powinien być oparty na celach i badaniach, i najlepiej jest podchodzić do niego fragmentami. Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, którzy nie wiedzą o Twojej firmie, będziesz potrzebować pewnych taktyk uświadamiających (reklamy, itp.). Będziesz także potrzebować planu, kiedy się zaangażują (tj. Chcą dowiedzieć się więcej o tobie) – może to obejmować: referencje klientów, krótki film YouTube wyjaśniający Twoje podstawowe wartości i zalety i ofertę usług porządkowych, itp. Na koniec znajdź sposób na dalszy rozwój marketingu zadowolonych klientów za pomocą programu tzw. poleceń.
13.Utwórz docelową listę Klientów
Myśląc o swojej taktyce marketingowej, ponownie powróć do swojej wizji. Co definiuje dla Ciebie rozwój? Czy chcesz zwiększyć zasięg świadczenia usług? Na jakie rodzaje budynków chcesz kierować reklamy usług sprzątania: biura, firmy, biurowce, domy i mieszkania, kamienice, bloki, spółdzielnie mieszkaniowe, hale, magazyny, zakłady produkcyjne, gabinety lekarskie, placówki opieki dziennej, szpitale i przychodnie lekarskie, salony samochodowe, centra handlowe, sklepy, galerie, markety handlowe, itp.). Pomoże Ci to określić, do kogo należy kierować swoje działania marketingowe.
14. Dobra, stara reklama bezpośrednia nadal działa
Jeśli zamierzasz prowadzić bezpośrednią kampanię pocztową (zawsze jest to dobry pomysł, jeśli próbujesz dotrzeć do konkretnej osoby), utwórz krótką listę docelowych firm na swoim obszarze usług sprzątających. Dowiedz się, kim jest kierownik obiektu i utwórz arkusz kalkulacyjny zawierający wszystkie docelowe kontakty. Planuj budżet, ale przygotuj się na wysłanie 3-5 przesyłek pocztowych i rozłożenie wiadomości. Zacznij od przedstawienia siebie i swojej firmy sprzątającej , korzyści wynikające z nawiązania współpracy z Tobą w porównaniu do innych firm sprzątających, następnie wyślij broszurę, a dalej dodaj link do historii sukcesu w Twojej witrynie, dołącz małą prezentację, taką jak magnes na lodówkę, z danymi kontaktowymi, a następnie poproś o spotkanie, być może zaoferuj bezpłatną namiastkę Twoich możliwości w prowadzonym biznesie – potraktuj to jako inwestycję w rozwój biznesu. Tak trzymać. Jeśli nie odniosłeś dużego sukcesu, „powtórz”. Wymyśl nowe materiały marketingowe, rozważ zmianę przekazu i ponownie działaj aż do skutku…
15. Uzyskaj szybkie fundusze dzięki linii kredytowej
Biznesowa linia kredytowa może pomóc w opłaceniu listy płac, zaopatrzeniu i kosztach ogólnych, gdy czekasz na rozliczenia. Może również uzbroić Cię w kapitał krótkoterminowy, którego potrzebujesz, aby się rozwijać. Możesz wykorzystać te fundusze, aby uruchomić plan marketingowy, zatrudnić nowych pracowników, rozszerzyć lub otworzyć nową lokalizację lub wiele innych taktyk wzrostu wymienionych powyżej.
Firma sprzątająca | Sprzątanie biur, domów, mieszkań, biurowców, bloków, wspólnot mieszkaniowych, kamienic, klatek schodowych, hoteli, hal, magazynów, budynków i osiedli, usługi sprzątania po remoncie, mycie okien i witryn, czyszczenie dywanów i wykładzin, odśnieżanie parkingów, utrzymanie terenów zewnętrznych, usługi portierskie – serwis recepcyjny, sprzątanie szpitali, przychodni lekarskich, szkół i przeszkoli, sklepów i galerii handlowych, sprzątanie zakładów produkcyjnych – przemysłowych – handlowych i logistycznych, sprzątanie restauracji, lokali gastronomicznych na terenie całej Polski
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.