Sprzątanie domów i mieszkań a wynajem | Czy to się opłaca?
Udostępnij na mediach spłecznościowych i komunikatorach
To dobry czas, aby zostać właścicielem lub zarządcą nieruchomości na wynajem. W końcu 88% zarządców nieruchomości podnosi stawki czynszu, zgodnie z raportem zarządzania nieruchomościami . Od czasu kryzysu mieszkaniowego stawki właścicieli domów nadal spadają, co oznacza, że jest wielu klientów, którzy chcą wynająć. Jeden aspekt, który nie jest taki wspaniały: sprzątanie i przygotowywanie wynajmowanych nieruchomości dla nowych lokatorów po opuszczeniu przez byłych najemców. Jako nowy właściciel lub zarządca nieruchomości, przekonasz się, że jest to jedna z najtrudniejszych części pracy. Nawet jeśli jesteś dobrze zorientowany w branży, prawdopodobnie przygotowanie się do zmiany umowy najmu będzie dla Ciebie stałym wyzwaniem. Jedna rzecz do zapamiętania: chodzenie na skróty nigdy nie jest dobrym sposobem na zarządzanie nieruchomością, a sporządzenie listy, do której można się odwołać, i upewnienie się, że obejmuje ona wszystkie podstawy, może pomóc. Oto podstawowa lista kontrolna, która może Ci pomóc, a także kilka sugestii i zasobów dotyczących oprogramowania do zarządzania nieruchomościami, które mogą pomóc w zarządzaniu zadaniami i obowiązkami.
1. Weź czynny udział w trakcie przeprowadzki
Wyprowadzka jest ważną częścią procesu wynajmu, dlatego warto tam być. To jedyna sytuacja, w którym najemcy mogą kwestionować wyrządzone szkody majątkowe; uczestnictwo pomaga uniknąć płacenia za nie wyrządzone szkody i wnioski złożone pisemnie.
Twoja obecność ułatwia dokładne określenie, takie jak: za które uszkodzenia lub naprawy odpowiadają najemcy, a które są po Twojej stronie. Jest to również dobry moment, na zwrot pobranej wcześniej kaucji i uniknąć w późniejszym czasie nieprzyjemności związanych z finansami.
Nie zapomnij odebrać wszystkich wcześniej udostępnionych zestawów kluczy jednostek, w tym również kluczy zapasowych wykonanych przez najemców.
2. Prowadzenie dokumentacji fotograficznej dla wszystkich nieruchomości.
Dowody wizualne to najlepszy sposób na obronę Twojej pozycji w przypadku sporów lub dodatkowych opłat po wyprowadzeniu się najemcy. Fotografie nie zawsze są traktowane jako absolutny dowód, ale są dobrym sprawdzonym sposobem na wyjaśnienie sprawy i istoty problemu, a także na wypracowanie kompromisu. Jak nieruchomość – obiekt wygląda na przestrzeni czasu użytkowania. W przypadku wszystkich Twoich nieruchomości poświęć czas na dokładne udokumentowanie fotograficzne i pisemne wynajmowanych powierzchni użytkowych. Pozwoli ci to w przyszłości usprawnić i uporządkować proces przeprowadzenia wynajmu nap. w prezentacji wizualnej i dodawaniu ogłoszeń w większej perspektywie czasowej, itd.
3.Sprawdź konta narzędziowe.
Nie zakładaj, że wszyscy najemcy po wyprowadzce rozwiążą umowy dotyczące mediów. Biernie uczestnicząc w czynnościach wyprowadzki poproś o wszystkie informacje dotyczące rozwiązania umów, uregulowań finansowych, okresów zawartych umów dotyczących używanych nośników medialnych takich jak tv, internet. Dodaj do etapu przeprowadzki obowiązkowo potwierdzenie wyłączenia lub dostępu do odpowiednich kont mediów, aby uniknąć problemów z ponownym najmem nieruchomości. Jeśli najemca nie zapłaci lub nie wyłączy rachunku za media, może to mieć poważne konsekwencje dla właściciela na dłuższy okres. Możesz rozważyć zachowanie bezpośredniej – osobistej kontroli nad mediami dla wszystkich jednostek i obciążanie najemców ich miesięcznym czynszem, wprowadzając do wcześniejszej umowy stosowny zapis zabezpieczający Cię. Może to zaoszczędzić Twój cenny czas i zachować kontrolę nad powiązanymi kontami medialnymi.
4. Posprzątaj dokładnie wynajmowany dom i mieszkanie przed planowanym wynajmem.
Poświęcenie czasu na pełne i dokładne, dokładne czyszczenie i sprzątanie wszystkich mieszkań i domów jest niezbędne zarówno dla ponownego wynajmu lokalu, jak i dla zidentyfikowania wszelkich problemów, które należy rozwiązać. Stwórz szczegółową listę kontrolną obejmującą proces dokładnego sprzątania i drugą listę, która zawiera informację dotyczącą bieżącego sprzątania – prac naprawczych i utrzymania lokali mieszkalnych. Zakres prac bieżącego funkcjonowania wynajmowanych mieszkań, domów i innych wynajmowanych powierzchni użytkowych obejmują czyszczenie urządzeń, testowanie opraw oświetleniowych, odkażanie powierzchni dotykowych, czyszczenie w Krakowie dywanu, wykładzin, tapicerki meblowej, których nie chcesz wymieniać, czyszczenie kanałów wentylacyjnych: kanałów wlotowych i wylotowych powietrza i wymianę filtrów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Posprzątaj dokładnie kolejny raz wszystkie planowane do wynajęcia powierzchnie użytkowe w wynajmowanych nieruchomościach tj. dokładne w Krakowie sprzątanie domów, mieszkań, rezydencji, hoteli, hal, magazynów, itp.
Po wykonaniu całej pracy wróć i ponownie wyczyść ważne obszary użytkowe. Zacznij od sprzątania kuchni i jadalni, które mogą spowodować jeśli zostaną odebrane jako brudne i nie doczyszczone rozwiązanie umowy. Sprawdź łazienkę i sypialnię oraz sprawność – poprawne działanie wszystkich urządzeń, baterii, zaworów, kranów, szczelności, itp., aby zidentyfikować wszelkie problemy z hydrauliką, wycieki, pleśń. Brak dokładnego wyczyszczenia lub wymiany toalety i wanny / prysznica w mieszkaniu może również stanowić przeszkodę dla potencjalnych najemców, ponieważ podczas oględzin Twojej nieruchomości zakwestionują te miejsca do wykonania bardzo dokładnego dodatkowego posprzątania lub zrezygnują z wynajmu.
5. Wyremontuj i pomaluj mieszkanie i dom które wynajmujesz.
Pomiędzy najmem to najlepszy czas na remont, naprawę urządzeń i malowanie mieszkania lub domu. Rób to co najmniej raz w roku lub częściej, jeśli to możliwe. Świeżą farbę należy nakładać na wszystkie wewnętrzne obszary mieszkania, w tym ściany, drzwi, wykończenia i sufity. Charakter Twojej nieruchomości decyduje o tym, jak często powinieneś rozważyć pomalowanie pomieszczeń, ale pamiętaj, że farba jest jednym z najbardziej opłacalnych sposobów zwiększenia wizualnej atrakcyjności pomieszczeń. Malowanie – nowy wygląd sprawiają, że nieruchomość wygląda świeżo dla potencjalnych najemców, więc nie oszczędzaj na tym wydatku. Czyste ale porysowane ściany są nadal porysowane i przypominają lokatorom, że nie są pierwszymi mieszkańcami Twojej jednostki, co szkodzi potencjalnemu wrażeniu, że znaleźli nowy dom.
6. Wymiana lub czyszczenie wykładzin i dywanów
W przypadku niektórych nieruchomości wystarczy wykonać czyszczenie dywanów i wykładzin za pomocą odkurzacza i dokładnego umycia szamponem – środków myjących, ale jest to raczej wyjątek niż reguła. Chociaż czyszczenie dywanów i wykładzin jest lepsze niż pozostawianie ich tak, jak zrobił to poprzedni najemca, najlepszym sposobem jest wymiana dywanów i wykładzin. Wymiana dywanów i wykładzin pomaga w zwalczaniu szkodników, poprawia ogólny wygląd i wizerunek pomieszczeń oraz może usunąć niechciane zapachy i plamy. Wybierz kolorystycznie neutralne lub jasne kolory, ale unikaj bezwzględnie białej wykładziny – dywanu – to tylko sprawi Ci w przyszłości więcej problemów w relacjach z najemcami.
7.Sprawdź i napraw instalację wodno-kanalizacyjną
Wycieki instalacji wodociągowej są jednym z najbardziej szkodliwych i kosztownych problemów, jakie pojawiają się w wynajmowanych lokalach. Podłogi, ściany i sufity mogą być narażone na uszkodzenia spowodowane wodą – zalaniem. Powódź może uszkodzić wiele mieszkań – lokali w bardzo krótkim czasie i jest jednym z najbardziej kosztownych problemów, jakie może spotkać właścicieli nieruchomości.
Poświęć dużo czasu na sprawdzenie, przegląd, wymianę i naprawę instalacji wodnej i kanalizacyjnej w każdym wynajmowanym mieszkaniu, domu, rezydencji, hoteli, hali, magazynie…. To najlepsza inwestycja, jaką możesz wykonać, aby zapewnić żywotność i poprawne funkcjonowanie swoich nieruchomości a przede wszystkim mając jak najlepsze zadowolenie osób wynajmujących twoje lokale.. Konserwacja i naprawa instalacji wodno-kanalizacyjnych to stały wydatek dla inteligentnych zarządców nieruchomości poszukujących długoterminowego sukcesu.
8. Utrzymanie terenów zewnętrznych.
Ten ostatni zakres prac jest często pierwszą rzeczą, którą zobaczą potencjalni najemcy. Wszystkie nieruchomości domowe i mieszkaniowe wymagają całorocznego, rutynowego, sprzątania i utrzymania terenów zewnętrznych w Krakowie takich jak: sprzątanie klatek schodowych, kamienic, hoteli, bloków, osiedli, odśnieżanie oraz koszenie trawników, pielęgnacja zieleni, ogrodów, przycinanie żywopłotów. Niezastosowanie się do tego może prowadzić do naruszeń obowiązujących przepisów miasta, problemów z lokalnymi rozporządzeniami i związanych z tym grzywien / opłat.
Jeśli nie masz wyspecjalizowanego personelu sprzątającego zajmującego się architekturą krajobrazu, najlepszym rozwiązaniem jest wynajęcie profesjonalnej firmy sprzątającej, lub firmy ogrodniczej która profesjonalnie wykona wszystkie zlecone prace w zakresie kształtowania krajobrazu. Właściciele i nieruchomości, którzy próbują samodzielnie wykonać wszystkie prace związane z utrzymaniem krajobrazu i porządku, często przeoczają dużo istotnych rzeczy.
Chcesz być lepszym właścicielem i zarządcą nieruchomości ?
Zarządzanie wynajmowanymi nieruchomościami jest zadaniem trudnym, ale nie niemożliwym, o czym przekonasz się w miarę zdobywania doświadczenia. Jeśli użyjesz odpowiednich narzędzi – szczególnie dobrego oprogramowania do zarządzania wynajmem nieruchomości – staniesz się ogólnie lepszym zarządcą nieruchomości. Zapoznaj się z tymi rozwiązaniami – nowinkami IT, aby zacząć doskonalić swoje umiejętności zarządzania nieruchomościami.
Jako odpowiedzialny zarządca w Twoim interesie będzie skorzystanie z usług profesjonalnej firmy sprzątającej oferującej kompleksowe usług takie jak: sprzątanie mieszkań, domów, hoteli, klatek schodowych, kamienic, bloków, hal, magazynów, osiedli mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych oraz oferująca usługi ogrodnicze takie jak: koszenie trawników, pielęgnacja zieleni i ogrodów, przycinanie żywopłotów i gałęzi i inne nap. usługi portierskie i serwis recepcyjny na terenie całej Polski.
GRUPA VIP Cleaning and Security Services jako profesjonalna firma sprzątająca specjalizująca się w sprzątaniu biur, mieszkań i domów, posiada kompleksową ofertę dla Państwa dotyczącą usług sprzątania każdej nieruchomości na terenie całej Polski – Zapraszamy!
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.